قلب في البحر 2013 - The heart of the sea 2013

 

قلب في السماء 2013 - Heart in the sky 2013

 

صور قلب 2013 - 2014 - Photos heart of the 2013 - 2014

 

شمعه بالقلب - Candle heart

 

صور قلب جرح ٢٠١٣ - Photos heart wounded 2013

 

صور قلب على المائده٢٠١٣ - Photos heart on the table 2013

 

 

صور قلب في البحر - Photos heart in sea

 

صور قلب في اليد 2014 - Photos heart in hand 2014

 

اكبر مجموعه صور قلوب 2014 - The largest group photo hearts 2014

 

 

القلب هو عضو عضلي مجوف يدفع الدم ضمن جهاز الدوران بما يشبه عمل المضخة، مشكلا العضو الرئيسي في الجهاز القلبي الوعائي أو ما يعرف بالجهاز الدوراني.

تشكل العضلة القلبية النسيج الفعال وظيفيا من القلب حيث يؤمن تقلصها انتقال الدم وضخه من القلب إلى باقي الأعضاء مما يجعل القلب محطة الضخ الرئيسية للدم من القلب إلى الأعضاء لتزويدها بالأكسجين المحمل في الدم القادم من الرئتين, من ثم يقوم القلب بضخ الدم القادم من العضاء والمحمل بثاني أكسيد الكربون إلى الرئتين لتنقيته وتحميله من جديد بالأكسجين. ولا ينحصر نقل الدم الأكسجين فقط، وإنما يحمل أيضا موادا غذائية، وموادا واقية للجسم ، ويعمل القلب على توصيلها جميعا إلى كل خلية حية من خلايا الجسم لكي تقوم بوظيفتها، كما ينقل السوائل العادمة البول لتنقيتها في الكلى تمهيدا لإخراجها من الجسم عن طريق المثانة.

كمية الدم التي يضخها القلب في الحالة الطبيعية تبلغ 4.5 إلى 5 لتر في الدقيقة, يمكن أن تزداد إلى ثلاثة أضعاف عند القيام بتمارين رياضية، وذلك بسبب تزايد عدد ضربات القلب القلبية خلال التمارين.

تحتاج العضلة القلبية إلى 7% من الأكسجين الذي يحمله الدم لإنتاج طاقة الضخ بالتالي فهي حساسة جدا لنقص الأكسجين, وأي نقص في كمية الأكسجين الوارد إليها يؤدي إلى نوع من الاستقلاب اللاهوائي يؤدي لألم يعرف بالذبحة الصدرية (Angina pectoris).

وزن القلب يبلغ 0.5% من وزن جسم الإنسان أي أنه بحدود 350 غرام لشخص يزن 70 كغ ويمكن لهذا الوزن أن يزداد بزيادة عمله كما عند الرياضيين. يترافق هذه الزيادة الوزنية بازدياد حجم الدم الذي يضخ في النبضة الواحدة فما يزداد عند الرياضيين هو كمية الدم التي تضخ وليس عدد النبضات. أوعية الدم في القلب بما أن القلب عضلة متحركة باستمرار فهو بحاجة دائمة إلى إمداد مستمر من الدم ينقل لخلاياه الغذاء والأكسجين، ويرجع بالفضلات وثاني أكسيد الكربون وهو ما يعرف بالتروية. تتم تروية العضلة القلبية بشريانين تاجيين (أيمن وأيسر) يخرجان من بداية الأبهر (الأورطي) يتفرعان إلى شرينات وشعيرات دموية حيث يغذي كل منها نصف القلب.
 

The heart is hollow muscular organ pushes blood into the circulatory system, similar to the pump action, forming a key member of the cardiovascular system or what is known as the circulatory system.

Constitute the heart muscle tissue effective and functionally from the heart, believe contraction move blood pumped from the heart to the rest of the members making heart the main pumping station of the blood from the heart to the members to provide oxygen loaded in the blood coming from the lungs, then the heart to pump blood coming from members and loaded second carbon dioxide to the lungs for purification and oxygen-loaded again. Not only blood transfusion oxygen only, but also carries material food, and materials and protective of the body, and works the heart to connect all to every living cell of the body's cells to doing its job, as convey fluids waste urine purification in the kidney as a prelude to remove them from the body through the bladder.

The amount of blood pumped by the heart in the natural state of 4.5 to 5 liters per minute, can be increased to three times when doing exercises, due to the increasing number of heart attacks during exercise.



Heart weight of 0.5% of the weight of the human body that up to 350 grams for a person weighing 70 kg and this weight can be increased up to do as athletes. This increase is associated gravimetric increasing the volume of blood pumped per pulse, what increases when athletes is the amount of blood that is pumped and not the number of pulses. Blood vessels in the heart, including the heart muscle moving constantly standing he needs to continuous supply of blood transferred to the cells of food and oxygen, due excreta and carbon dioxide which knows Baltroyh. Are myocardial ischemia Bashryanin Tagyan (left and right) emerge from the beginning of the aorta (aortic) Atafraan to شرينات and capillaries where it feeds each half of the heart.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
قلب - شات قلب - منتديات قلب - العاب قلب - rgf - rg,f - rgfd